Wrocławskie MPK szykuje jesienny remont torowiska na jednym z dwóch ciągów komunikacyjnych, które łączą centrum z osiedlami Gaj i Tarnogaj. Po otwarciu ofert okazało się, że inwestycja ta nie jest taka pewna.
Gdyby nie awaryjne prace torowe z przełomu stycznia i lutego tego roku, to jedna z tras dojazdowych do wspomnianych osiedli, mogłaby zostać zamknięta teraz na stałe. Wszystko między innymi przez zły stan szyn, które w tym rejonie wykonane są w tzw. technologii węgierskiej.
Wiadomo było, że doraźnie uda się naprawić infrastrukturę na Hubach, żeby wytrzymała do większych prac.
Wrocławskie MPK wskazało nawet w dokumentacji przetargowej okres ich przeprowadzenia. To termin pomiędzy 8 listopada 2025 roku a 18 stycznia 2026 roku. Oczywiście, o ile uda się na czas wybrać wykonawcę.
Fot. Daniel Siwak | Przez ul. Glinianą prowadzi jedna z tras w kierunku osiedli Gaj i Tarnogaj
Remont torowiska na Borowskiej i Glinianej. W budżecie MPK 2,4 mln zł Oferty na prace budowlane na ulicach Borowskiej i Glinianej zostały otwarte w środę, 10 września. Trzy firmy i jedno konsorcjum zainteresowane są kontraktem od miejskiej spółki.
- GM Roads Polska Sp. z o.o. z Oleśnicy: 4,60 mln zł – z czego zamówienie opcjonalne: 2,17 mln zł,
- Laubres Sp. z o.o. z Wrocławia: 5,15 mln zł – z czego zamówienie opcjonalne: 2,05 mln zł,
- NJN Damian Kłosek z Knurowa: 5,50 mln zł – z czego zamówienie opcjonalne: 2,45 mln zł,
- Konsorcjum Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. z Wrocławia oraz KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa: 6,78 mln zł – z czego zamówienie opcjonalne: 2,64 mln zł.
MPK Wrocław tym razem przeznaczyło na kolejne remontowe zamówienie 2,4 mln zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będzie trzeba jeszcze poczekać, zresztą nie pierwszy raz w ostatnich tygodniach. Żadna z ofert nie mieści się bowiem w założonym budżecie. Do najtańszej brakuje natomiast aż 2,2 mln zł. I w tym przypadku, przed wyborem najkorzystniejszej oferty – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – wszystkie zostaną sprawdzone pod kątem formalnym.